Chiar dacă are un motor foarte puternic, 2.0 CDTi, 160 CP, noul Opel Insignia Ecoflex are un consum mediu de numai 5,2 litri/100 km
După ce anul trecut Opel a lansat cu succes Insignia, înlocuind populara Vectra, acum familia noului model s-a mărit o dată cu lansarea gamei Insignia Ecoflex. O maşină "verde" şi care consumă mult mai puţin.
Noul model Ecoflex vine cu o singură motorizare, un diesel de 2.0 litri, 160 CP. Nu este însă acelaşi motor folosit pînă acum de Insignia. Acest propulsor "Eco" este, normal, unul ecologic, un turbo diesel Common-Rail de ultimă generaţie, care a suferit o serie de modificări. Clean Tech Combustion Process este un sistem electronic avînd rolul de a măsura temperatura în fiecare cameră de combustie. Astfel se realizează un nivel scăzut de consum şi de emisii CO2 fără a se compromite în vreun fel performanţa sau dinamica de conducere. Trebuie spus că puterea motorului este aceeaşi ca la motorul clasic, 160 CP la 4.000 de rotaţii. Cuplul se simte însă foarte repede, de la 1.750 rotaţii pe minut.
Pentru Insignia Ecoflex s-au modificat rapoartele cutiei de viteze manuale în 6 trepte. Primele două trepte au fost scurtate tocmai pentru a ajuta la demaraj, iar ultimul raport a fost lungit. Concret, turaţia motorului se reduce şi, implicit, consumul de carburant. Maşina dispune la bord şide un sistem electronic care îţi recomandă momentul cel mai prielnic pentru schimbare vitezelor.
Cît consumă o astfel de maşină? Germanii de la Opel au anunţat că pentru oraş, Insignia Ecoflex nu trebuie să depăşească 6,8 litri/100 km şi 4,2 l/100 km în cazul unui consum extraurban. Rezultă un consum mediu de 5,2 litri. La drive test am fost chiar curioşi să aflăm dacă nemţii spun adevărul. Valorile s-au păstrat, diferenţa fiind nesemnificativă, valori crescute doar cu 0,1 sau 0,2 litri atunci cînd am