Încă este cel mai bine vândut material discografic de studio al tuturor timpurilor. Însă dincolo de record, albumul „Thriller“, lansat în 1982, a influenţat decisiv istoria industriei muzicale. „Thriller“ a fost lansat la 30 noiembrie 1982 şi chiar la peste un an de la lansare, casa de discuri Epic Records vindea în jur de un milion de exemplare pe lună numai în Statele Unite. La aproape 27 de ani de la lansarea pe piaţă, albumul lui Michael Jackson a primit de la Recording Industry Association of America 28 de discuri de platină. În afara Statelor Unite, „Thriller“ s-a vândut în peste 50 de milioane de exemplare, potrivit unor estimări publicate de Reuters.
Însă succesul acestui album nu se măsoară doar după rapoartele de vânzări. „Thriller“ a stabilit un nou standard de priză la public, care a dus la schimbarea campaniilor de promovare a albumelor vedetelor muzicale.
Materialul a schimbat şi MTV, un post tânăr în acea vreme, determinând apariţia unor clipuri video mult mai complexe şi de calitate superioară, stimulând, totodată, creativitatea regizorilor de videoclipuri. Michael Jackson a lucrat la clipul „Thriller“, unul dintre cele mai lungi şi mai creative videoclipuri, cu regizorul John Landis, cel care a realizat filme precum seria „The Blues Brothers“, şi cu care a mai lucrat la la „Black or White“.
Promovare inovatoare şi intensă
Încă de la început, Epic Records a decis ca albumul să fie primul din istorie lansat simultan în lumea întreagă, primul care să fie promovat timp de doi ani, în loc de perioada obişnuită de şase sau opt luni şi primul din care să fie lansate şapte single-uri la radiouri, dublu faţă de cifra obişnuită din acea perioadă.
Şi efectele s-au putut observa imediat în industria muzicală. În 1984, Columbia Records a promovat şapte piese de pe albumul lui Bruce Springstee