În ultimul an, din cauza efectelor economice nu tocmai prielnice, consumatorii români s-au orientat foarte mult spre reţelele de magazine de discount care au raportat creşteri al vânzărilor în medie cu 40%, în primul semestru, potrivit Mediafax. Sursa: Codrin Prisecaru
Principalii jucători din sectorul de reduceri, Profi, Pludi Market, Rewe România şi MiniMax Discount, au anunţat creşteri importante ale vânzărilor în primele trei luni, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008.
„Cifra de afaceri în primul semestru al anului 2009 este mai mare cu 45,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008, iar pe perimetru comparabil, respectiv acelaşi număr de magazine, creşterea cifrei de afaceri în 2009 este cu 29,5% mai mare faţă de 2008”, a declarat administratorul Profi Rom Food, Caius Crişan, citat de agenţia de ştiri. Vânzările firmei au ajuns la aproape 270 de milioane de lei, în primele şase luni din acest an, comparativ cu aproape 185 de milioane de lei, cât avea în aceeaşi perioadă a lui 2008.
A crescut şi numărul cumpărătorilor
Conform directorului de marketing al Pludi Market, Ioana Mărginean, faţă de primele şase luni ale anului trecut, în acest an şi numărul cumpărătorilor s-a majorat. La fel şi Rewe România, operatorul reţelelor de discount Penny Market şi Penny Market XXL, a înregistrat în primul semestru o majorare cu 35% a vânzărilor, spun reprezentanţii companiei.
Creşterea vânzărilor i-a convins pe manageri să deschidă şi mai multe magazine, astfel că perioada de criză nu face decât să le fie mai prielnică reţelelor de discount, decât marilor lanţuri de hipermarketuri de pe acelaşi segment.
Am devenit mai atenţi cu cheltuielile
Potrivit lui Ionuţ Pascu, project manager în cadrul firmei de consultanţă Roland Berger Strategy Consultants, în acest an s-a produs şi o schimbare a obi