Vanzarile de automobile noi s-au dus in jos cu 55% pe primul semestru, la sub 80.000 de unitati, toate marcile de volum inregistrand scaderi masive, cu exceptia Hyundai, care a fost pe plus. Vanzarile de SUV-uri au scazut cu 40%, cele de masini de clasa mini s-au diminuat cu 34%, iar printre putinele capitiole care au mers mai bine se numara exportul, datorita cererii de masini Dacia in Occident, arata datele APIA.
Informatia pe scurt - Vanzarile de autobuze au scazut cu 76%, cele de vehicule comerciale s-au dus in jos cu 72%. - Dacia a exportat peste 80% din productie, vanzarile sale in tara s-au injumatatit. - Hyundai i10 a fost cea mai vanduta masina de clasa mini, Tucson a fost cel mai vandut SUV, desi numarul clientilor s-a injumatatit. - Marcile germane premium au fost afectate puternic, BMW a scazut cu 61%, Audi cu 53%, Mercedes -43%. - Hyundai, singura marca de volum care a crescut, dupa ce vanzarile Accent au urcat cu 20%, iar cele ale i30 cu 12%. - 67% din masinile noi vandute au fost pe benzina. - Peste jumatate din masinile trimise la export de Dacia sunt modelul Sandero, o treime sunt MCV iar 10% Logan sedan. - Suzuki a fost una din marcile care a cunoscut cresteri sustinute, vanzari de cinci ori mai mari.
In perioada ianuarie-iunie s-au vandut circa 79.000 de automobile, fata de peste 176.000 in prima parte a lui 2008. Criza a lovit dur vanzarile de vehicule comerciale, care au ajuns la sub 8.000 de unitati, fata de peste 29.000 in prima parte din 2008. Vanzarile de autobuze au fost afectate puternic, scadere de 76%, la circa 500 de unitati, comparativ cu peste 2.000 in prima jumatate a anului trecut.
Vanzarile de autoturisme noi s-au diminuat cu 51%, ajungand la circa 70.000, iar importurile s-au injumatatit si ele, scazand la mai putin de 50.000 de masini. Productia interna a reusit insa sa termine semestrul pe plus, 5%, la