Peste 1.500 de site-uri specializate promovează ofertele de locuinţe de pe piaţa românească. Adresele de internet cu publicitate imobiliară sunt printre cele mai accesate 500 de site-uri din cele peste 50.000 al căror trafic este monitorizat în România. Internetul a devenit în ultimii ani un instrument la îndemână, indiferent că este vorba de aflarea ultimelor noutăţi dintr-un domeniu sau de căutarea unui loc de muncă.
Mai nou, site-urile de comerţ online încep să aibă din ce în ce mai mulţi vizitatori. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care unele agenţii imobiliare au apelat la World Wide Web pentru a-şi promova ofertele. Astfel încât, în ultimele luni, au fost lansate mai multe site-uri care intermediază tranzacţii cu locuinţe.
Mai mult decât atât, proprietarii acestora se comportă ca o interfaţă între mai multe agenţii imobiliare sau proprietari de locuinţe şi potenţialii cumpărători.
Investiţia într-o astfel de afacere este de câteva mii de euro, dar suma depinde de tipul site-ului - dacă acesta face doar publicitate imobiliară sau se comportă ca o agenţie.
De exemplu, în cazul rezidenţial.net, Eugenia Cosinschi, project Manager al site-ului, spune că nu a existat o investitie iniţială. „Am investit munca mea, timp de câteva luni bune, pentru adunat informaţii, conceperea layout-ului şi partea de programare, iar suma cheltuită a fost de aproximativ 100 de dolari în publicitate pe Google”.
Lucrurile nu au stat la fel în cazul BazaruldeCASE.ro. Eugen Chiş, directorul site-ului, spune că a fost nevoit să plătească pentru toate soluţiile tehnice, astfel încât suma finală a fost destul de mare. În plus, el nu se aşteaptă la profit prea curând. „La început, toţi banii câştigaţi trebuie reinvestiţi în publicitate şi în aparatură foto performantă”, spune Chiş.
Profitul este rein