Impuls Leasing, al saptelea jucator de pe piata locala de leasing, a finantat bunuri in valoare de 50 de milioane de euro in primele sase luni ale lui 2009, in scadere cu 57% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a declarat Razvan Diaconescu, directorul general al companiei.
"Cea mai vizibila cauza a acestei scaderi o reprezinta criza, care a facut ca piata de profil sa evolueze destul de prost in primele sase luni ale anului, raportand in medie o scadere cu 65-70% de la inceputul lui 2009 pe segmentul autoturismelor, in timp ce piata de camioane a scazut cu circa 80%, iar piata de utilaje cu peste 90%", a precizat Diaconescu.
In primele trei luni ale anului Impuls Leasing a finantat bunuri in valoare totala de 23,6 milioane de euro, in scadere cu 58% fata de aceeasi perioada a lui 2008, in timp ce in prima jumatate a anului trecut compania a raportat afaceri de peste 117,46 milioane de euro.
Directorul general al Impuls Leasing estimeaza ca in 2009 compania ar putea finanta bunuri in valoare de pana la 100 de milioane de euro, urmand ca pana la sfarsitul anului sa incheie aproximativ 8.000-9.000 de contracte, avand in vedere ca in primele sase luni s-au incheiat 4.200 de contracte de leasing.
Evolutia pietelor locale de leasing auto a fost afectata nu doar de criza, ci si de consecintele ei colaterale, potrivit lui Diaconescu. "Cresterea somajului s-a resimtit semnificativ pe pietele auto de profil, avand in vedere ca a dus la sporirea gradului de nesiguranta a clientilor, care nu au mai fost la fel de tentati ca in anii trecuti sa cumpere masini", a declarat directorul Impuls Leasing.
"Majorarea cursului de schimb a reprezentat o alta problema vizibila pentru clientii nostri, care isi platesc ratele in euro, iar fenomenul i-a descurajat sa incheie contracte de leasing", a afirmat Diaconescu, precizand ca aproximativ 74% din contrac