Piata auto romaneasca a scazut cu 55% in primul semestru, multe marci de volum inregistreaza scaderi record, insa trei branduri au reusit sa se mentina pe plus. Fie ca potentialul pietei nu fusese bine exploatat, fie ca un model nou a schimbat lucrurile sau ofertele au fost atractive, cert e ca Suzuki, Hyundai si Lancia au reusit sa se mentina pe plus.
Suzuki: Investitii in reprezentarea pe plan local
Suzuki nu e o marca de volum in Romania. Putinii clienti ai constructorului japonez sint insa fideli brandului. Pana in 2008 marca avea vanzari anuale de ordinul a sute de unitati, iar cota de piata era sub 0,5%, cu mult sub cea europeana, de 1,5 - 1,7%.
De anul trecut insa, marca are propriul birou de reprezentare in Romania, reteaua de dealeri se extinde, iar vanzarile au ajuns in primele sase luni ale acestui an sa fie de aproape cinci ori mai mari decat in prima parte a anului trecut. Japonezii au vandut 1.350 de masini, dintre care doua modele au depasit 500 de unitati fiecare: SX4 si Swift.
In plus, anul trecut s-a lansat si noul Suzuki Splash, "fratiorul" lui Opel Agila.
Preturile lui Swift pornesc de la sub 9.000 euro, TVA inclus (la oferta), iar cele ale lui Splash, de la circa 9.500 euro.
Hyundai: Mister dublat de multe modele noi
Hyundai e singura marca de volum care e pe plus la sase luni, inregistrind o crestere de 6% cand marci precum Renault, Volkswagen, Skoda sau Ford isi vad vanzarile injumatatite. Motive de crestere ar fi: mai multe modele noi lansate in 2008 si 2009 fata de alte marci, prezenta unor masini care costa sub 10.000 de euro sau garantia de sapte ani.
Rauvoitorii vor spune poate ca avansul Hyundai e un mister al crizei si poate in datele APIA sunt incluse si masini care ajung apoi sa fie inmatriculate in alte tari. Totusi, cert e ca de la inceputul l