Regizorul Barbet Schroeder, cunoscut la noi cu "L’avocat de la terreur", un documentar excelent despre Jacques Verges, avocatul unor criminali de razboi si al altor indivizi dubiosi, "reuseste", dupa un film destul de prost, cu Sandra Bullock, sa scoata un thriller care pare bun numai in trailer.
Filmul incepe cu prezentarea unui scriitor francez, tanar si pe val, Alex, care tine o lectura in fata unei clase despre un scriitor japonez, Shundei Oe, ale carui romane sunt foarte violente si brutale si in care, evident, binele biruieste raul. Doar ca pe scriitorul japonez nu l-a vazut nimeni niciodata, minus un presupus autoportret pictat care apare pe spatele copertelor cartilor lui. Se intampla ca Alex sa mearga la Kyoto, orasul lui Shundei Oe, cu ocazia faptului ca i s-a tradus una din carti in japoneza. Pana aici toate bune si frumoase, insa intr-o emisiune televizata, Shundei are o interventie, avertizandu-l pe francez ca daca nu pleaca acasa nu o sa-i fie bine. Tanarul scriitor ignora amenintarea, merge mai departe si viziteaza mai multe puncte de referinta pentru cultura japoneza.
La o casa a ceaiului o intalneste pe Tamao, o gheisa de care se indragosteste. Ea ii spune ca un fost iubit o urmareste si o terorizeaza, iar tanarul "imbatat de dragoste" ii promite ca o va ajuta sa scape de urmaritor. Surpriza (ma rog, ar fi trebuit sa fie o surpriza), fostul iubit se dovedeste a fi Shundei Oe! Apoi situatia se complica,
dar ar fi redundant sa dezvalui complicatiile, nu ca as strica filmul,
ci din ratiuni de spatiu.
Premiza filmului, scrisa aici, arata ca trailer-ul filmului, pare plina de evenimente, actiune si lucruri palpitante.
Insa aceasta premiza este singura structura narativa oaresicum coerenta din punct de vedere rational din film. Pelicula lui Schroeder are cumva pretentia de a fi un soi de thriller, ceea ce implica o acu