Agentiile de turism pierd clienti si bani, deoarece hotelierii scad preturile pana la un nivel sub cel practicat de agentii.
"Un turist trebuie sa obtina prin agentie un pret mai mic decat la receptia hotelului. Daca hotelierii scad preturile, agentiile de turism sunt cele care sufera, deoarece contractele intre cei doi s-au incheiat la un anumit pret, pe care agentia nu il poate modifica si pe care este nevoita sa il prezinte clientului. Hotelierii, fortati de criza, reduc preturile, insa nu informeaza agentiile. Astfel, clientii cand ajung la hotel observa un pret mai mic decat cel pe care ei l-au platit pentru pachet", a declarat Corina Martin, presedintele ANAT, in cadrul seminarului Mediafax Talks about Romanian Tourism, organizat de Mediafax in parteneriat cu Ministerul Turismului.
Turismul extern, minus 20%
Romanii merg in continuare in concediu, dar se orienteaza spre pachetele mai ieftine sau renunta la calatoriile in strainatate pentru a-si petrece vacanta in tara. "Romanii pleaca mai putin afara, de aceea turismul extern a scazut cu 20%. Ei opteaza pentru pachetele mai ieftine, iar turismul intern este avantajat, numarul de turisti fiind in usoara crestere fata de anul trecut", a adaugat Martin.
Week-end-ul trecut pe litoralul romanesc gradul de ocupare a fost de 100%, pentru prima data in acest an, iar presedintele ANAT a spus ca se asteapta ca atat in acest sfarsit de luna, cat si in luna august situatia sa persiste. In legatura cu gradul de ocupare din timpul saptamanii aceasta a spus ca nu se poate pronunta si ca asteapta sa vada rezultatele pentru aceasta saptamana. "Se observa o scadere in vanzari, insa suntem in sezon, iar oamenii profita de un concediu. Turismul de week-end este din ce in ce mai bine dezvoltat", a spus Florina Patrascu, travel agency consultant la agentia Travel Time.
Reprezentantii agentiei de t