Preţul mare şi autonomia redusă reprezintă bariere în succesul unor astfel de autovehicule. Peste aproape două decenii, 86% din automobilele aflate în circulaţie vor fi propulsate de motoare neconvenţionale. Totuşi, acestea prezintă mai multe dezavantaje. Specialiştii spun că automobilul cu motor electric va deveni în curând un fenomen de masă. Cel puţin aşa susţin constructorii de automobile, dar şi cercetătorii.
Un studiu realizat de Universitatea californiană Berkeley arată că aproximativ 86% din automobilele ce rulează pe străzi vor fi electrice în anul 2030. Procentul este condiţionat de apariţia unor centre de încărcare sau de schimbare a bateriilor dezvoltate la nivel global până în acel moment.
Autonomia şi preţul, probleme de rezolvat
Conform cercetătorilor americani, apariţia respectivelor centre nu va rezolva doar problema alimentării în sine, ci şi una de ordin psihic, pe care o au şoferii de astăzi cu privire la autonomia redusă a modelelor de acest tip. Asta pentru că, dacă pleci la serviciu şi uiţi să alimentezi maşina, toate grijile tale dispar, deoarece ai la dispoziţie un astfel de centru ce poate fi amenajat chiar în interiorul benzinăriilor.
Cu actualele tehnologii, autonomia medie este de 50-80 de kilometri până la următoarea reîncărcare. Ea nu va depăşi niciodată 200 de kilometri. Distanţa mică până la care trebuie să reîncarci maşina nu ar reprezenta o problemă stringentă, dacă în benzinării ar exista şi staţii de alimentare a maşinilor la curent electric.
Explozie de automobile electrice
Constructorii auto se reorientează către maşina electrică, pentru că, spun ei, reprezintă soluţia de ieşire din impas a industriei internaţionale de profil. Totuşi, preţurile mari de achiziţie şi de întreţinere, alături de autonomia firavă reprezintă o barieră serioasă în d