În Bucureşti, cândva în iulie 2009, în faţa Facultăţii Româno-Americane, un student îşi parchează maşina în grabă şi fuge către clădirea facultăţii. Vrea să afle la ce oră urmează să susţină examenul de licenţă şi sala în care se va întâmpla asta.
Pentru că oricum urmează să se mai întoarcă la maşină în următoarele minute, băiatul îşi lasă lucrarea de licenţă pe bancheta din spate a autoturismului. Însă, la întoarcerea din curtea facultăţii, descoperă cu uimire şi disperare că maşina lui împreună cu lucrarea de licenţă au fost ridicate pentru că maşina era... "parcată neregulamentar". Acestea fiind spuse... ia licenţa de unde nu-i. Acesta este numai unul dintre miile de cazuri în care cei angajaţi de Primărie să cureţe străzile Bucureştiului de vehiculele parcate ilegal încurcă vieţile participanţilor la trafic... de parcă nu erau suficient de încurcate.
În calitate de cetăţean al Capitalei şi, în acelaşi timp, conducător auto, trebuie să ştii că drumurile sunt proaste, ambuteiajele sunt mari şi dese, iar maşinile parcate ilegal sunt ridicate, ceea ce sună ca o glumă, din moment ce în Bucureşti avem peste 1 milion de maşini înmatriculate şi 45.000 de locuri de parcare. După cum ştim, municipalitatea a hotărât să ia atitudine împotriva celor care parchează neregulamentar, dar, pentru că suntem în România, nimeni nu s-a gândit că pentru a cere unui cetăţean să respecte o lege trebuie să-i creezi condiţiile respectării legii. Mulţi dintre cei care cutreieră Bucureştiul zilnic la volanul propriului autovehicul nu trebuie să-şi mai facă griji doar pentru craterele din asfalt sau pentru orele pe care le petrec în ambuteiaje; de acum au o nouă problemă: în momentul în care te opreşti, nu te grăbi să răsufli uşurat că după atâtea ore petrecute în trafic ai ajuns, în sfârşit, teafăr şi nevătamat la destinaţie, căci, atunci când o să vrei să te înto