Atelierele de reparaţii de telefoane au tot mai mulţi clienţi. Bistriţenii nu mai investesc în telefonie de ultimă generaţie, ci preferă să le repare pe cele vechi Vremurile în care bistriţenii îşi cumpărau, tot la două luni, câte un telefon mobil nou, doar pentru a fi în pas cu ultimele descoperiri ale tehnologiei, au apus demult. Tot mai mulţi bistriţeni, din lipsă de bani, au ajuns să renunţe la acest moft şi să plătească pentru servicii de reparaţii la vechiile telefoane. Atelierele din domeniu nu se plâng de lipsă de clienţi, iar ofertele operatorilor de telefonie mobilă nu sunt o ameninţare pentru câştigurile din reparaţiile telefoanelor.
Reparaţiile costă între 10 şi 300 de lei
Gina Călugăr are 21 de ani şi lucrează ca reprezentant de vânzări la un magazin unde se fac reparaţii GSM. Aceasta spune că afacerea merge bine şi că oamenii au început să vină, din primăvară, în număr tot mai mare. „Noi avem magazinul deschis din martie anul trecut. În primărvara asta, am vrut să închidem, dar apoi am avut tot mai multe cereri. Clienţii nu vin în mod regulat. Pe la începutul săptămânii, avem câte şapte sau opt persoane care cer reparaţii la telefoane, numărul acestora scade sper finele săptămânii”, spune Gina. Aceasta aduagă că cele mai uzuale repraţii sunt pentru display-urile stricate, urmate de cererile pentru decodările de telefoane şi de reparaţiile la mufele pentru încărcat. „Preţul unei reparaţii este cuprins între 10 şi 300 de lei”, mai spune reprezentantul de vânzări.
În străinătate şi la ţară se strică telefoanele
Când vine vorba despre tipul de bistriţeni care aleg serviciile de reparaţie a aparatelor de telefonie, Gina spune că aceştia provin din medii diferite. „Sunt şi tineri şi bătrâni şi copii. Mulţi vin de la sate şi nu au bani de alte telefoane. Alţii primesc telefoane cadou de la rudele din