După o şedinţă cu scandal, consilierii locali ploieşteni, mai puţini cei ai PSD, au votat aseară cumpărarea a 27 de autobuze şi 24 de troilebuze noi pentru înnoirea parcului Regiei Autonome de Transport Ploieşti.
Investiţia se ridică la aproximativ 10 milioane de euro şi va fi finanţată dintr-un împrumut contractat acum trei ani de municipalitate de la BCR. Cel care s-a opus vehement acestei achiziţii a fost Emil Calotă, fostul primar, care a invocat ilegalitatea finanţării investiţiei.
„Creditul a fost contractat de primărie pentru infrastructură, adică reparaţii de drumuri, nu pentru cumpărarea de mijloace de transport în comun. Ceea ce ni s-a propus este o ilegalitate”, a declarat Calotă. Consilierul local a observat faptul că în caietul de sarcini sunt indicate dimensiunile autovehiculelor, ceea ce ridică semne de întrebare asupra corectitudinii licitaţiei.
De partea cealaltă, directorul RATP Ploieşti, Radu Popescu, a declarat că investiţia este necesară întrucât gradul de uzură al mijloacelor de transport în comun este de 100%. „Nu mai putem asigura un transport sigur şi civilizat cu actuala flotă”, a declarat Popescu.
RATP are 100 de autobuze, majoritatea vechi de 20 de ani, care nu mai corespund normelor de poluare.