Orice s-ar spune, italienii au ştiut şi ştiu să facă maşini sport! Spiritul latin îşi pune amprenta asupra obiectelor de artă pe patru roţi „made in Italy”. De la caroseriile elegante, până la motoarele al căror sound provoacă dependenţă, atracţia italienelor creşte odată cu puterea de care acestea sunt capabile. Lamborghini şi Pagani sunt poveştile de succes scrise de doi pasionaţi ai mecanicii: italianul Ferruccio Lamborghini şi Horacio Pagani, un italian de origine argentiniană. Primul, fabricant de tractoare, s-a dus să se plângă la Enzo Ferrari de calitatea ambreiajului unui Ferrari 250 GT pe care îl avea.
Enzo Ferrari i-a propus să conducă mai degrabă tractoare, nu maşini Ferrari, care nu sunt făcute pentru oricine. Enervat, Ferruccio Lamborghini s-a întors la fabrica sa, a desfăcut ambreiajul Ferrari-ului său, şi a constatat că este produs de aceeaşi firmă care fabrica ambreiajul şi pentru tractoarele sale. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, Lamborghini s-a apucat să construiască maşini sport mai performante decât cele făcute de Ferrari.
După mai mulţi ani, prin 1980, Horacio Pagani, şeful departamentului de structuri compozite din cadrul Lamborghini, s-a hotărât să construiască propria maşină, pe care voia să o denumească „Fangio F1”, în onoarea pilotului Juan Manuel Fangio. În 1992 a început construcţia maşinii care, în 1994 a primit un motor V12 produs de Mercedes. În prezent, Lamborghini şi Pagani sunt două supercaruri exclusiviste produseîn serii limitate.
Lamborghini Galardo LP560-P Spyder
Produs lângă Bologna, în micul sat italian Sant‘Agata Bolognese, şi dezvăluit pentru prima dată la Salonul Auto de la Los Angeles, noul Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder este echipat cu un motor V10 cu o cilindree de 5,2 litri (cu 200 de centimetri cubi mai mult decât la generaţia anterioară