Cu cel putin sase dosare colorate s-a prezentat ministrul Turismului, Elena Udrea, la o emisiune televizata luni seara, pentru a "dovedi cu acte" care sunt cheltuielile de promovare a turismului romanesc.
Comparand resursele alocate de alte state, cum ar fi Grecia, Spania sau Italia, Elena Udrea a "recitat" o serie de cifre prin care a dorit sa concluzioneze ca turismul romanesc poate aduce la buget 6,77 la suta din PIB in urmatorii ani.
Practic, in mai toata emisiunea, Elena Udrea a continuat strategia discursului din fata parlamentarilor, cand a cerut aprobarea infiintarii comisiei de ancheta, aparandu-se cu acte si dand drept exemplu cheltuielile aprobate de PNL, in legislatura precedenta.
"Romania se promoveaza, incepand de sambata seara, pe Eurosport, spot care nu a costat nimic", a spus Udrea, care a dezvaluit ca a cerut tuturor posturilor de televiziune romanesti sa promoveze turismul romanesc fara bani, fiind refuzata. Ulterior, in urma unei licitatii, posturile de televiziune au refuzat sumele oferite de firma care a castigat licitatia, motivand ca sunt "prea mici".
"Nu cumpar scene"
Legat de cei 64.000 de euro platiti pentru scena folosita la manifestarile organizate de minister de Paste, Elena Udrea s-a aparat spunand ca "eu, ca ministru, nu ma ocup de achizitionat scene. Ministerul a platit pentru organizarea a doua evenimente, de Paste si de 1 Mai, iar obligatia mea a fost sa selectionez o firma care sa se ocupe de pachetul de evenimente si care a oferit pretul cel mai mic. Au participat numai doua firme, iar una a fost descalificata", a spus Udrea.
Ea a pasat, astfel, responsabilitatea alegerii firmei aflate in legatura cu postul ProTV pe seama Directiei de Achizitii din cadrul ministerului. Potrivit legii si potrivit spuselor ministrului Udrea, in cazul in care se organizeaza o lici