OPC l Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au retras de pe piaţă 64.000 kg de aşa-zis orez
Peste 70 la sută din orezul comercializat în România nu este orez, ci doar resturi şi bucăţi de boabe, ambalate frumos. Constatarea aparţine inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor, care au retras deja de pe piaţă peste 64.000 kg de aşa-zis orez, obligându-i pe importatori să schimbe denumirea produsului în „spărtură de orez”.
Măsurile au fost luate ca urmare a controalelor şi a testelor de laborator, în urma cărora a rezultat că produsul nu respectă legislaţia europeană, iar consumatorii sunt păcăliţi. Mai mult, unii importatori au tradus produsul „broken rice” (orez spart) în „orez cu bob rotund”, aceştia fiind amendaţi şi obligaţi să facă traducerea corectă.
„Aceste produse sunt inferioare calitativ şi consumatorii sunt păcăliţi de denumirile trecute pe etichetă. Legea stabileşte foarte clar parametrii de calitate pentru clasa I şi clasa a II-a, atât ca dimensiuni ale bobului de orez, cât şi în ceea ce priveşte conţinutul de boabe întregi sau spărturi”, a explicat Bogdan Pandelică, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Pandelică a adăugat că produsele neconforme au fost găsite în toate lanţurile de supermarketuri, dar şi în magazinele de cartier. Astfel, ANPC a lansat şi o campanie cu durata de un an de zile, denumită „ANPC protejează coşul zilnic”, prin care va controla piaţa de produse alimentare de bază.
În cadrul acestui proiect au fost stabilite controale suplimentare în zilele de joi şi vineri deoarece este perioada când magazinele se aprovizionează cu cea mai importantă cantitate de produse. În plus, în zilele de sâmbătă şi duminică vor putea fi depuse reclamaţii la orice oficiu judeţean, direct la un inspector care va face de serviciu între orele 9:00- 17:00. (E.H.)
OPC l Inspectorii