Controversata campanie "Romania – Land of Choice", destinată promovării României ca destinaţie turistică a început sâmbătă, 1 august, pe Eurosport, avându-i protagonişti pe Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi, dar având şi costuri duble faţă de campania Croaţiei.
Ministerul Turismului se laudă într-un comunicat că Eurosport este postul de televiziune de sport paneuropean cu cea mai mare audienţă, cu un public de peste 116 milioane de telespectatori în 59 de ţări. Primul clip al campaniei a fost difuzat pe Eurosport în 1 august, la ora 21:30.
Simultan, pentru a marca debutul campaniei, acelaşi clip a rulat pe cea mai mare faţadă media din Europa, Cocor Media Channel din Bucureşti, fiind preluat în direct de pe canalul Eurosport. Spotul va continua să fie difuzat pe suportul de la Cocor şi pe parcursul acestei săptămâni. De asemenea, spotul poate fi accesat pe pagina de internet a ministerului şi pe Youtube. Clipurile de promovare a României vor fi difuzate în perioada august-decembrie 2009 şi pe CNN.
CONTROVERSA PREŢULUI
Campania de promovare iniţiată de ministerul Elenei Udrea este controversată prin prisma costurilor. Jurnalul Naţional a dezvăluit că autorităţile de la Bucureşti plătesc un milion de euro pentru 1.025 spoturi publicitare în timp ce campania de promovare pe acelaşi post de televiziune a costat Croaţia doar 400.000 de euro, sumă care a inclus difuzarea a 805 spoturi. Astfel, difuzarea unui spot a costat Croaţia 506 euro, în timp ce pentru România preţul a ajuns la 975 euro, diferenţe care ridică mari semne de întrebare.
În plus, deşi obiectivele campaniei "Romania - Land of Choice" sunt creşterea notorietăţii internaţionale a României ca destinaţie turistică şi creşterea numărului de turişti străini, utilitatea acestei campanii este pusă la îndoială. Astfel, potrivit datel