Se intampla de multe ori ca marile spirite ale unei epoci sa se urasca si sa se dispretuiasca profund, sincer si etern. De fapt, destul de rar ajung ele sa isi recunoasca reciproc valoarea. Si mai rar ajung sa se iubeasca.
Desi este greu sa identificam in personajele despre care vom vorbi marile spirite ale epocii noastre, aceasta idee ne va ajuta sa intelegem mai bine ce se intampla in presa romaneasca in aceste zile.
Stiti cu totii despre ce vorbim. La Cotidianul a venit director Cornel Nistorescu. In prima zi, a scos un articol din ziar. L-a numit incomplet. A promis ca va aparea zilele urmatoare in forma corecta. A treia zi a dat un editorialist afara. Inca din prima zi a directoratului lui Nistorescu, un freamat si un zbucium nemaipomenit a cuprins ziaristii de la Cotidianul.
Intre neputinta revoltei si frustrarea autocenzurata de pe propriile bloguri, multi dintre angajatii ziarului au strigat ca asa ceva nu este permis in presa anului 2009. In cea de-a treia zi, presa luase foc deja si transformase problema Cotidianul intr-o tema universala a jurnalismului din Romania.
Cornel Nistorescu se bucura de isteria creata in jurul numirii sale in fruntea Cotidianului si a primelor sale decizii. Ba chiar se lauda ca totul s-a transformat, fericit, intr-o campanie de marketing care se bucura de un succes nemaivazut. Spunea el. E aceasta o strategie de marketing sau doar o intamplare transformata fortat intr-o campanie de presa? Sau avem de-a face doar cu o revolta virtuala a frustrarilor unor jurnalisti direct vizati de exigentele bizare ale unui ziarist format in vechea scoala?
Oricum, nu conteaza din moment ce important este modul in care jurnalistii au sarit la gatul batranului si acrului "monstru" al presei romanesti. Toata breasla l-a condamnat pe proaspatul director de la Cotidianul.
Corupt, s