Centrul Cultural „Palatele Brâncoveneşti Mogoşoaia“ a găzduit, pentru al doilea an consecutiv, rezidenţele coregrafice din cadrul programului european „Jardin d’Europe“. Există două aspecte care trebuie tratate distinct în analiza evenimentului. Pe de o parte, trebuie avută în vedere organizarea, pe de altă parte, calitatea artistică a „produselor“ prezentate sub formă de work in progress. În aceeaşi zi, a avut loc şi prezentarea spectacolului First Steps, rezultat al colaborării dintre coregrafele Carmen Coţofană şi Mihaela Dancs şi dramaturgul portughez Rui Catalao, proiect inclus tot în programul „Jardin d’Europe“. Din punct de vedere organizatoric, evenimentul a evoluat, în comparaţie cu ediţia de anul trecut. Asociaţia Artlink a dovedit că ştie să determine o creştere a interesului pentru dansul contemporan. Dacă, anul trecut, printre spectatori se aflau, în principal, membrii activi ai comunităţii dansului din România, acum publicul a fost mult mai divers şi mai numeros. Artiştii aflaţi în rezidenţă au fost din România, Paul Dunca şi Florin Flueraş, din Marea Britanie, Matthias Sperling, iar din Japonia/Portugalia, Hajime Fujita. Prezentarea lui Florin Flueraş, a brave search for ultimate reality, a fost realizată sub forma unui work in progress care, aflăm de la autor, va fi definitivat în septembrie 2009. Ceea ce am putut vedea nu a ieşit prea mult de pe traiectoria cu care ne-a obişnuit Flueraş. Încercînd să trec dincolo de o judecată de gust, trebuie să recunosc, însă, că nu putem să ne agăţăm la nesfîrşit de ideea că publicul românesc nu e pregătit încă pentru tipul de experiment propus de Florin Flueraş. Din principiu, nu analizez radical creaţii cu statut de work in progress. Totuşi, orice variantă incipientă spune foarte multe despre cum se va dezvolta o propunere artistică. Ceea ce ne-a prezentat Florin Flueraş a fost un melanj de v