Numele regizorului şi pedagogului David Esrig este rostit astăzi de mulţi tineri actori cu tot atâta dragoste şi respect cum îl rosteau tineri actori ai anilor '60. Printre acei "tineri" erau Gheorghe Dinică, Marin Moraru şi "consacraţii" Iurie Darie, Ion Lucian, Radu Beligan.
Nu numai dragostea actorilor îl readuce în România pe marele Esrig, un creator modest şi "fanatic" pentru arta pe care şi-a ales-o, dar şi teatrul românesc în care s-a format, precum şi marele potenţial al actorului de aici, crescut într-o "cultură etnografică" ce poate fi "exploatată". De câţiva ani buni, David Esrig - cel care a realizat la începuturile carierei sale artistice (la Teatrul de Comedie sau la "Bulandra") spectacole ce-au reprezentat cu brio teatrul românesc în lume - vine din Germania în România pentru a şcoli tineri care şi-au ales meseria de actor. Dacă trei ani la rând a organizat ateliere în diverse oraşe din ţară, la bază fiind proiectul "În căutarea teatrului existenţial" (iniţiat în colaborare cu UNITER), în 2009 reuşeşte, cu sprijinul ICR, să ducă în Germania, pentru o lună, un grup de 17 actori din mai multe teatre din România. Aceştia vor fi cursanţi ai Academiei de Teatru şi Film "Athanor" din Burghausen, instituţie de învăţământ superior pe care Esrig a infiinţat-o în 1993 ca pe o şcoală privată (cu statutul şi drepturile unei şcoli superioare de artă a statului german începând cu 1999).
Mereu modern
David Esrig susţine că Academia "Athanor" este opera unui grup de oameni, de aceea "este firesc să fie şi o prezenţă românească" acolo (în perioada 9 august-9 septembrie). Va fi grupul de actori tineri pe care el i-a selectat dintr-un număr de 50 de persoane. La atelierul de artă dramatică "În căutarea teatrului existenţial" sunt invitaţi specialişti în domeniu. Esrig mărturisea acum două zile, la o conferinţă de la ICR, că a invitat o pr