Segmentul berilor superpremium din Romania a inregistrat in primul semestru al acestui an un declin de 6-7% ca urmare a actualului context economic, estimeaza Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing al producatorului Ursus Breweries, companie care activeaza pe aceasta piata cu brandurile Peroni si Pilsner Urquell.
“Segmentul berilor superpremium este in usor declin, in timp ce segmentul economic este cel mai afectat. Estimez o scadere de 6-7% pentru segmentul superpremium. Insa vara este un sezon bun pentru noi, restul anului va fi mai dificil pentru piata locala a berii. Observam o trecere catre branduri nu neaparat mai ieftine, ci spre cele care ofera cel bun raport calitate-pret”, considera Grant McKenzie (foto).
Potrivit acestuia, volumul anual al segmentului superpremium se situeaza la 900.000 de hectolitri, preconizand pentru acest an o stagnare.
Brandul Peroni detine in prezent o cota de 8% in segmentul superpremium, in timp ce la nivelul total al pietei de bere aceasta cota nu depaseste 1%. In plus, distributia brandului se face in proportie de 50% in HoReCa, respectiv 50% in retailul traditional.
Principalii competitori ai brandului Peroni sunt Heineken si Stella Artois.
De asemenea, conform datelor furnizate de reprezentantii companiei 70% dintre consumatorii romani de bere Peroni sunt barbati.
Peroni Nastro Azzurro a lansat Ambientalia, prima platforma de comunicare 100% romaneasca. Platforma este construita in jurul emisiunii TV cu acelasi nume difuzata de postul de televiziune Pro TV si a site-ului interactiv www.ambientalia.ro. Conceptul si implementarea site-ului apartin agentiei Mercury 360.
“Cred ca aceasta emisiune va avea un succes mai mare decat o campanie conventionala de spoturi TV, succes masurabil in cresterea valorii brandului. Intreaga platforma de comunicare este personalizata in functie de