Plutonierul Ionuţ Şerbănescu Vîrciu, din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea", avea o alcoolemie de 1,75 la mie în sânge în momentul accidentului în urma căruia şi-a pierdut viaţa. Valoarea a fost stabilită după ce legiştii au efectuat necropsia asupra cadavrului militarului.
Cu alte cuvinte, bărbatul, în vârstă de doar 28 de ani, era mort de beat în momentul impactului. Accidentul s-a petrecut în urmă cu două zile, în timp ce plutonierul Vîrciu, împreună cu un alt coleg al său, Traian Mocanu, angajat civil, au părăsit unitatea militară, fiind în timpul serviciului. Din primele date, se pare că aceştia plecaseră fără să obţină, în prealabil, aprobarea vreunui superior, însă acest aspect va fi stabilit cu certitudine în urma anchetei interne desfăşurate la nivelul inspectoratului. Accidentul s-a produs pe 3 august, în jurul orei 14.15, între localităţile Ovidiu şi Lumina, pe podul de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră. Plutonierul Ionuţ Şerbănescu Vîrciu, de 28 de ani, se afla la volanul autoturismului Mitsubishi cu numărul CT 11 KYD, fiind însoţit de Traian Mocanu. Cei doi lucrau la Serviciul Logistic. Potrivit anchetatorilor, Vîrciu conducea autoturismul dinspre Ovidiu spre Lumina, însă, la coborârea de pe pod, şoferul a pierdut controlul volanului, a rupt parapetele de pe partea dreaptă a drumului şi a căzut în gol de la câţiva metri. Mitsubishi-ul s-a rostogolit de mai multe ori, iar, în final, s-a oprit în mijlocul unui drum tehnologic. În mod aproape miraculos, deşi şoferul a murit pe loc, pasagerul a scăpat practic nevătămat, doar cu unele răni uşoare. În urma necropsiei, s-a stabilit faptul că Vîrciu avea o alcoolemie în sânge de 1,75 la mie, ceea ce ar explica accidentul de pe pod. De menţionat, totodată, că Ionuţ Şerbănescu Vîrciu apare în rechizitoriul întocmit de procurorii anticorupţie, la fila 60, prin care au fost tr