Licitatia pentru brandul turistic de tara, organizata de Ministerul Turismului, a fost blocata dupa ce patru agentiiau contestat finalistii competitiei. Dintre acestea, trei au cerut descalificarea consortiului format din TBWA\Merlin si GfK Romania. Alina Simpetru, managing director TBWA\Merlin, raspunde, pentru Wall-Street, la acuzatiile aduse de competitori.
Wall-Street: Cum comentati urmatoarele afirmatii, care se regasesc in contestatiile depuse de agentiile participante la licitatia pentru brandul turistic:
TBWA Bucuresti este o agentie full service, si nu una specializata pe consultanta de brand, ceea ce contravine cerintelor din caietul de sarcini: “Cautam sa cream un parteneriat cu o companie specializata de consultanta de brand - si nu o agentie de comunicare full service [..] Vom descalifica de la inceput fiecare companie care nu este o firma specializata de consultanta de brand".
Alina Simpetru: TBWA este o agentie full service, care are si specializarea consultantei de brand – si nu este exclusiv companie de consultanta de brand. Specializarea pe un domeniu nu implica automat exclusivitatea pe acesta.
Suntem convinsi ca documentatia depusa de TBWA Bucuresti, atat ca experienta proprie, cat si ca experienta a echipei si a retelei TBWA, una dintre cele mai celebre creatoare de branduri din lume, ce si-a garantat sprijinul in cardul acestui proiect, este mai mult decat suficienta. TBWA nu are doar credibilitatea si capacitatea de a elabora proiecte de branding ci si capacitatea de a dezvolta strategii de comunicare internationale extrem de eficiente, asa ca se regaseste si in cerintele proiectului de fata.
Wall-Street: TBWA Bucuresti se afla in conflict de interese deoarece, in aceasta perioada, TBWA-ISC Malaysia realizeaza campania turistica “Malaysia: Truly Asia”.
Alina Simpetru: Nu exista nici un conflict d