CLASAMENTE. Chiar dacă vedetele TV sunt multe, cifrele de audienţă adunate de-a lungul unui sezon nu le fac pe toate fericite.
EVZ a devoalat filmul unui întreg sezon TV, interpretând performanţele vedetelor prin intermediul celui mai precis instrument: cifrele de audienţă. Am redus la numere exacte tot ce s-a întâmplat în televiziuni între septembrie 2008 şi iunie 2009. Am tranşat confruntările între emisiunile concurente pe acelaşi interval orar şi vă prezentăm, în premieră, topul vedetelor în funcţie de audienţele obţinute într-un an. Cine sunt câş ti gătorii şi învinşii maşinăriei de război numite televiziune?
Divertis, marii premianţi
Ştirea verii în showbiz a fost transferul grupului Divertis de la Antena 1 la Pro TV. Contractul pe un an dintre Media Pro şi trupa de umor se ridică, după unele surse, la 3,5 milioane de euro, părând a fi cea mai mare sumă plătită până acum în televiziunile de la noi. Explicaţia este simplă: Divertis deţine recordul de audienţă în România, în sezonul septembrie 2008-mai 2009, cu o medie pe cele nouă luni de peste 10 puncte de rating.
Singura emisiune TV care a avut, uneori, ratinguri de peste 10 au fost Ştirile Pro TV prezentate de Andreea Esca.
Anul acesta au avut loc multe confruntări pe muchie de cuţit între emisiunile din aceleaşi sloturi. Meciul dimineţii dintre Antena 1 şi Pro TV a fost adjudecat destul de clar de prima televiziune, „Neatza cu Răzvan şi Dani” adunând 3,25 puncte, în timp ce ştirile de la Pro (cu Mihai Dedu şi Andreea Liptak) n-au realizat decât o medie de 1,72.
Esca şi Măruţă câştigă
Un meci pe viaţă şi pe moarte, poate lupta pentru care s-au mobilizat cele mai mari resurse, a fost cel dintre Cătălin Măruţă („Happy Hour” - Pro TV) şi Mădălin Ionescu („Acces direct” - Antena 1).
Contrar aparenţelor şi semna