"... pacat ca tratati prea distant aceasta tragedie (moartea cantaretei de muzica folk, Tatiana Stepa - n.r.). ...La fel pentru toata media, mai putin, cine?, OTV. Da, asa cum sunt ei, uite ca trateaza din plin acest subiect... Pacat... Cristi". Este mesajul postat de un forumist pe pagina web a unei televiziuni nationale bine cotate care, ca ultima inregistrare video cu Tatiana Stepa, afisa un material realizat, cu doar cateva zile in urma, pe platourile OTV, unde cantareata fusese invitata. Un mesaj care dovedeste si acuza, voalat, dar pe drept cuvant, manelizarea - dupa modelul televiziunii hulite la modul oficial si, se pare, copiate, la modul neoficial - a unei bune parti din mass-media. Un mesaj care ar trebui sa fie o lectie pentru acea parte a presei care, in goana dupa rating, dupa tiraj, se preface ca uita de rolul de formator de opinie, lasandu-se "formata". Si, culmea, nu de segmentul valoros al opiniei publice, ci de un segment care si-a facut din proslavirea non-valorii un cult sau o reteta de succes, dupa caz, un segment care face prozeliti, de la zi la zi...
Am ajuns sa traim vremuri in care non-valoarea a fost urcata in rang si ajutata sa detroneze valoarea, in care ridicolul e perceput ca firesc, in care vulgarul e considerat bun gust, in care nimicul e promovat si, mai mult de atat, ubicuizat. Vor sau nu, recunosc sau infirma, acele canale media care permit labartarea, calculabila in semne ori pixeli, a non-valorilor contribuie nemijlocit pe de o parte la cota lor de popularitate, la succesul lor, iar pe de alta parte, contribuie la indobitocirea maselor.
La doua zile de la anuntul trecerii la vesnicie a Tatianei Stepa, am incercat sa vedem care a fost, in mediul virtual, cota de popularitate a acestei cantarete (media nu i-a acordat titulatura de vedeta a muzicii folk, in ciuda unei cariere de aproape 30 de ani, in ciuda versurilor