Două mari consorţii se "bat" pentru a pune mâna pe râvnitul domeniu de internet .eco, disponibil din 2010.
În luna martie a acestui an, fostul vicepreşedinte american Al Gore (foto) şi-a anunţat sprijinul pentru grupul Dot Eco, în încercarea de a obţine de la ICANN (Internet Corporation For Assigned Names and Numbers) drepturile pentru domeniul .eco. Iată că, dat fiind importanţa crescândă a ecologiei, a politicilor "verzi", în competiţie a mai apărut cineva. Este vorba de "Big Room", un grup canadian care include WWF International şi Green Cross (ONG de mediu fondat de Gorbaciov).
"Suntem doi aplicanţi diferiţi, cu idei de afaceri diferite", a declarat pentru BBC News, Minor Childers, co-fondator Dot Eco. "Scopul nostru este acela de a vinde nume de domenii pentru a strânge fonduri pentru organizaţii care chiar pot face ceva pentru mediu", spune Childers. "Am putea fi unul dintre cei mai mari susţinători financiari ai cauzelor de mediu din lume", a adăugat reprezentantul Dot Eco.
ETICHETA VERDE
Dar şi "Big Room" doreşte să strângă bani din vânzarea domeniilor .eco. În plus, grupul îşi propune să folosească .eco ca un fel de sistem de "etichetare" pentru companiile cu activităţi în domeniu. Pe de altă parte, companiile şi organizaţiile care aplică pentru domenii .eco prin Big Room ar urma să îndeplinească anumite criterii în acest sens. De exemplu, să măsoare şi să facă publică "amprenta de carbon" pentru a putea obţine domeniul dorit. Astfel, companiile ar urma să folosească site-urile .eco pentru a-şi publica toate informaţiile din zona "verde".
Ideea "etichetării" a celor de la Big Room este văzută de reprezentanţii Dot Eco ca prea puţin eficientă în contextul creat de un domeniu precum .eco.
Două mari consorţii se "bat" pentru a pune mâna pe râvnitul domeniu de internet .eco, disponibil din 2010. @