George Domnişoru, Area Sales Manager la Media Image Group, spune că marile companii care se confruntă cu dificultăţi financiare sunt mai atente la ce se spune despre ele în mass-media. Domnişoru spune că domeniul monitorizării de presă nu este afectat de criză. Dimpotrivă, pentru 2009 prognozează o creştere a acestei pieţe. Domnişoru are 31 de ani, gesticulează mult şi fumează şi mai mult. Pe un ton uşor protocolar îşi aprinde o ţigară şi explică de ce piaţa agenţiilor de monitorizare de presă nu e afectată de criză „aproape deloc“. Monitorizarea presei scrise, a televiziunilor, radiourilor şi internetului este necesară mai ales în condiţii de criză, când fiecare companie este interesată să ştie ce se întâmplă în domeniul său de activitate, dar şi „cum stă“ concurenţa.
„Noi suntem privilegiaţi că avem un produs care trebuie în condiţii de criză. E nevoie de monitorizări cu atât mai tare“, apreciază Domnişoru. În plus, este mai ieftin şi mai eficient să externalizezi astfel de servicii decât să-ţi angajezi oameni care să citească ziarele. Printre puţinii clienţi care „au dat bir cu fugiţii“ şi au renunţat la monitorizări sunt cei ce au fost loviţi, la rândul lor, de economia românească: dezvoltatorii imobiliari şi producătorii auto care şi-au restrâns activitatea.
Totuşi, Domnişoru spune că, la Media Image, criza nu s-a tradus prin „chestiuni dramatice“, nu s-au făcut restructurări şi nu au fost reduse salariile.
Prognoze optimiste
În ceea ce priveşte piaţa companiilor de monitorizare, Domnişoru apreciază că, în 2008, aceasta era de aproximativ patru milioane de euro. Pentru 2009, prognozele sunt optimiste: o creştere de până la 4,5 milioane de euro. Are o regulă de fier: „dacă nu crezi în produsele pe care le vinzi şi în compania pe care o reprezinţi, pleci de acolo sau chiar din vânzări“. Ca „defect profe