În ultimele zile, ritmul zilnic al cererilor de debranşare a crescut la 100
1.520 de braşoveni au renunţat, în această vară, la serviciile furnizorului de agent termic CET Braşov. Florin Cuţitei, directorul general al companiei braşovene, susţine că în ultimele zile ritmul de depunere a cererilor de debranşare a crescut la 100 pe zi, deoarece acestea mai pot fi depuse doar până pe 22 august. „Noi recomandăm braşovenilor care sunt racordaţi la CET să rămână în continuare în sistem acolo unde sunt mai mult de jumătate dintre locatarii unui bloc racordaţi la sistem, având în vedere că acolo sunt costurile mai mici şi pentru noi. Acolo unde au mai rămas doar câţiva, nu ar fi rentabil nici pentru noi, nici pentru ei să rămână în sistemul centralizat, deoarece facturile vor fi foarte mari. Evident, rămânerea în sistem se face şi în funcţie de ce vecini au braşovenii, ar fi de preferat să fie buni platnici”, a explicat sursa citată.
O veste bună este că la iarnă braşovenii bun-platnici, chiar dacă se află în asociaţii de proprietari cu datorii, nu vor fi lăsaţi să îngheţe. „Vom căuta soluţii pentru scoaterea din sistem a celor rău-platnici, astfel încât braşovenii care sunt la zi cu facturile să primească apă caldă şi căldură”, a mai spus sursa citată.
Directorul general al CET Braşov spune că din datoria de 12 milioane de lei acumulată de populaţie către furnizorul de agent termic s-a reuşit recuperarea a doar 1,2 milioane de lei, adică 10% din debit. „Sperăm să reuşim cât mai repede să achităm măcar 40 – 50% din datorie pentru a putea negocia cu cei de la Gaz de France Suez Energy România, astfel încât să ne reluăm activitatea”, a explicat Cuţitei.
Din 25 iunie, aproximativ 20.000 de apartamente din Braşov nu mai primesc apă caldă, motivul fiind întreruperea furnizării gazului metan către CET Braşov, din cauza datoriei acumulată de aceas