Piata retailului de electroIT ar putea reveni la valoarea de aproximativ 800 de milioane de euro abia in trei, patru ani, a declarat pentru Wall Street, Adrian Olteanu, numit in aceasta saptamana in functia de Deputy CEO al Flamingo, al treilea retailer in domeniu.
In primul semestru al acestui an, piata a scazut cu aproximativ 50% fata de aceeasi perioada din 2008.
Desi luna iulie a fost cea mai buna pentru Flamingo, in aceasta perioada compania inregistrand vanzari cu 30% mai mari fata de iunie, valoarea este cu 40-50% mai mica fata de aceeasi luna a anului trecut.
“Cresterea vanzarilor in aceasta perioada, in general ceva mai scazuta ca volume, ofera un semnal pozitiv asupra evolutiei comportamentului de consum care sa ne permita o crestere in a doua jumatate a anului”, a mai precizat Olteanu.
Potrivit reprezentantilor companiei, in luna iulie, evolutia a fost dubla decat media de crestere de 15% a pietei mai ales datorita promotiei prin care al doilea produs cumparat poate fi achizitionat la jumatate de pret.
Cele mai bine vandute produse au fost electrocasnicele si produsele IT&C, cu cresteri de pana la 50%. Dintre acestea s-au s-au remarcat vanzarile de aparate frigorifice si cele de laptopuri.
Potrivit declaratiilor lui Olteanu, ponderea vanzarilor de electrocasnice si produse IT&C a fost aproximativ egala in prima jumatate a anului, insa s-a observat o crestere usoara a celor din segmentul de electrocasnice, in defavoarea celor din IT&C.
Anul trecut, Flamingo a avut o cifra de afaceri de 203 milioane de euro, mai mult cu cu 16% fata de 2007 si piederi de aproape 10 milioane de euro.
In primul trimestru al acestui an, veniturile retailerului de 100 milioane lei, in scadere cu 40% fata de cele aproximativ 170 milioane de lei din primele trei ale anului 2008.
In luna iulie, Flamingo a anuntat ca va propune a