Producătorul auto japonez comercializează, din această vară, şi în România modelul Insight, concurenţa mai ieftină a consacratului Toyota Prius, ajuns deja la a treia generaţie (disponibilă la noi din septembrie). România a depăşit în această vară încă o bornă pe lungul său drum către civilizaţie. Honda a lansat Insight, propriul model hibrid şi concurentul consacratului Toyota Prius, deschizând, astfel, un nou front în războiul etern cu adversarul său tradiţional şi oferind românilor cu veleităţi ecologiste şansa unei alternative interesante.
Deocamdată (şi pentru încă aproximativ o lună), lupta poate fi considerată uşor inechitabilă. Honda are o maşină nou-nouţă, însă necunoscută, în timp ce Toyota trebuie să limiteze pierderile mizând pe un model îmbătrânit, dar cu notorietate. Prius, cel care a declanşat trendul hibrid în 1997, a ajuns deja la a treia generaţie, care va fi oferită românilor cât de curând.
Inconvenient de două grame
Honda Insight funcţionează după principiul clasic al unui automobil hibrid. Grupul propulsor este compus dintr-un motor termic, pe benzină (1.3 litri), şi o unitate electrică, alimentată de un acumulator. Puterea este canalizată către puntea faţă prin intermediul unui cutii de viteze automate cu număr infinit de rapoarte (CVT).
Cifrele oficiale indică medii de 4,5 l/100 km (consum de benzină) şi 101 g/km (emisii de dioxid de carbon). Dacă prima indicaţie poate fi considerată adecvată, a doua are darul să nedumerească. Sau să dezamăgească.
Nu ar fi fost frumos (şi util pentru departamentul de marketing) ca Insight să împrăştie în atmosferă mai puţin de 100 de grame de dioxid de carbon? Mai ales că noul Prius, se poate vedea mai jos, a izbutit să coboare sub această ”barieră magică”, şi încă fără probleme.