Cel mai bine au acoperit terenul Băsescu & comp. Puşi cu mâna de Bergodi. Băse a fost în toate şi peste tot. La Tismana, dar mai ales la televizor, la emisiunea Ciuhuleascăi de la Promotor. Strategie impecabilă: Sântă Marie, la Tismana, pupături pe creştet şi strângeri de mâini cu menţiunea "repede până nu vine televiziunea", deşi se hlizea la cameră.
Din punct de vedere electoral, Ziua Adormirii Maicii Domnului a fost adevărată mană cerească. Sărbătorii creştine i s-au adăugat Ziua Marinei şi Festivalul Peştelui de la Tăureni. Numai luzării, vorba lui Vanghelie, cred în criză. Fata cu picioarele cât copacii din Pădurea Băneasa, unde-şi face emisiunea Promotor, îl întreba pe Traian Băsescu dacă e chiar criză şi, dacă e, ce să facă oamenii cu banii puşi la ciorap, la care preşedintele a hăhăit specific: da, e criză!
În operaţiunea creştinismul de partid, strategiile sunt simple. O imensă hartă a României, în care sunt marcate locurile de pelerinaj şi festivalurile folclorice, domină sediile partidelor. Repartizările se fac conform statisticilor privind smeriţii şi aria de acoperire tv. Fireşte, partidele de guvernământ iau caimacul. Camerele tv sunt repartizate şi ele în consecinţă. Pedeliştii şi pesediştii au fost la Mănăstirea Nicula, liberalii au ţinut o şedinţă, apoi, montaţi politic, s-au cuvioşit la Sâmbăta. La coasă, la mop, la făcutul sarmalelor sau încălecatul pe cal, politicianul-lipitoare simte nevoia ca naţiunea să-i fie alături, să-l încurajeze, să-l privească în direct aşa cum de fapt este, încărcat de griji, bucurându-se ca bizonul e uluit de ce vede: "Uite, bă, la ăştia, se închină ca noi, le e frică. Aşa s-a şi ajuns la treizeci la sută participare la vot".
Politicienii sunt evlavioşi în orice împrejurare, în campanie însă, cucernicia este mai telegenică. În plus, unde mai prinzi sute de mii de