Ultimele zile au fost îndoliate de tragediile provocate de câţiva şoferi tineri. Bilanţul a trei dintre ele: 15 morţi şi 7 răniţi. Şoferii, cu vârste cuprinse între 26 şi 30 de ani, au în comun pasiunea pentru alcool, şofatul în condiţii ilegale şi încălcarea flagrantă a regulilor de circulaţie. La Scânteia, judeţul Iaşi, un inconştient – Petrişor Apostu, 26 de ani – a omorât 13 oameni şi a băgat în spital alţi trei, înghesuindu-i într-un microbuz şi aruncându-se în faţa trenului. Nici nu poate fi vorba de ghinion: individul avea o sută de şanse de a evita catastrofa, dar le-a ignorat pe toate. Număratul banilor la volan l-a absorbit în aşa măsură încât n-a văzut semnalele luminoase, nu le-a auzit pe cele acustice şi nici claxonatul disperat al mecanicului de locomotivă.
La Frumuşica, judeţul Botoşani, cinci tineri care se întorceau pe jos de la discotecă au fost spulberaţi de Fordul unui şofer beat în crucea nopţii. Doi dintre ei au murit, ceilalţi au ajuns la spital. Şoferul, Petru M. (30 de ani), avea alcoolemie de 0,66 la mie.
La Secaş, judeţul Timiş, un jupân local a ieşit la plimbare cu ATV-ul, după ce băuse zdravăn. T. Gheorghe (29 de ani) şi-a urcat pe ATV şi băiatul de patru ani, ca să-i ofere senzaţii tari. Fiind beat criţă (1,33 la mie), s-a răsturnat într-un şanţ, rănindu-şi fiul. În acest caz, dincolo de imbecilitatea clasică a drojdierului parvenit, descoperim virtuţile cocalarului de ţară: îmbibat cu alcool, dotat cu ATV neînmatriculat, nu are permis de conducere, dar iese cu „motorul“ prin sat să-l vadă vecinii că s-a ajuns.
În toate cele trei cazuri vinovaţi nu sunt doar şoferii. O mare răspundere le revine celor care ar fi putut – şi ar fi trebuit – să-i oprească din cursele ucigaşe. Şoferul microbuzului din Iaşi circula ilegal de luni de zile, cu acordul tacit al şefilor săi, dar niciun poliţist de pe trase