Deoarece numărul autovehiculelor care circulă pe străzile Galaţiului este în continuă creştere, la ora actuală proporţia între maşinile înmatriculate şi cel al locuitorilor municipiului este de unu la trei. În atare situaţie, măsurătorile specialiştilor de la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Galaţi arată că poluarea cauzată de traficul urban îi afectează tot mai mult pe locuitorii oraşului, nevoiţi să inspire noxele emise de cele aproximativ 120.000 de automobile din muncipiu. Poluarea produsă de traficul rutier se manifestă prin evacuarea în atmosferă a unui număr impresionant de noxe.
“Traficul rutier reprezintă principala sursă a emisiilor de monoxid de carbon (90%) şi de oxid de azot (60%) din atmosferă, substanţe extrem de nocive pentru organismul uman. De pildă, statisticile spun că că un autoturism poate emite la fiecare 1000 litri de benzină consumată în jur de 325 de kg monoxid de carbon, 11,5 kg oxizi de azot, 0,1 kg dioxid de sulf, şi alte substanţe chimice poluante, precum plumbul” , a declarat Mihai Turcu, directorul Gărzii de Mediu Galaţi. Acesta ne-a mai informat că autoturismele reprezintă şi una dintre principalele surse de poluare fonică. În timpul zilei, la oră de vârf, nivelul zgomotului, măsurat pe strada Brăilei, atinge circa 70 de decibeli.
ArcelorMittal rămâne principalul poluator.
Deşi după închiderea Uzinei Cocso-Chimice era de aşteptat ca poluarea atmosferică să fie redusă cu aproape jumătate, măsurătorile relevă că marea platformă siderurgică contribuie cel mai mult la degradarea calităţii mediului.
Totuşi se înregistrează reduceri la emisiile de dioxid de sulf - 43 la sută, oxizi de azot -10 la sută, monoxid de carbon -2,4 la sută, dioxid de carbon -9,88 la sută, compuşi organici nemetanici -0,25 la sută.
„O reducere semnificativă s-a observat şi la particulele în suspensie (