In ultimele luni au avut loc, in diferite parti de pe glob, mai multe catastrofe aviatice in care au fost implicate aparate comerciale cu sute de persoane la bord. In afara de sutele de oameni care au murit, accidentele au creat o stare de neliniste ("De ce cad atat de multe avioane in ultima perioada?") si au ridicat mai multe semne de intrebare, legate de siguranta zborurilor, de reducerea costurilor pentru intretinere, de amenintarea terorista etc. Am incercat sa lamurim aceste probleme impreuna cu expertul in securitate aviatica William R. Voss, presedintele Flight Safety Foundation.
Adrian Novac: Un avion Boeing 737-800 apartinand companiei Turkish Airlines s-a prabusit in Amsterdam in februarie, cursa 447 Air France a disparut deasupra Oceanului Atlantic la sfarsitul lunii mai, un aparat al operatorului Yemenia Airways, care zbura din Sana'a in Insulele Comore a cazut in Oceanul Indian, un elicopter si un avion de mici dimenisuni s-au ciocnit in New York in urma cu cateva zile. De ce sunt atat de multe accidente aviatice in ultima perioada? William Voss: Este importanta sa precizam ca este o mare ediferenta intre accidentele aparatelor comerciale si coliziunea produsa in aer in New York saptamana trecuta. Din pacate, aviatia generala (n.red. GA, una dintre cele doua categorii ale aviatiei civile, care cuprinde toate zborurile in afara de cele militare sau de cursele comerciale regulate) - asa cum s-a intamplat in accidentul din New York -, va fi intotdeauna martora mai multor accidente deoarece este, prin definitie, plina de piloti non-profesionisti, desi licentiati. Cei din GA zboara deseori in spatii aeriene necontolate. Noi, cei de la Flight Safety Foundation (FSF), nu studiem aceasta industrie a aviatiei generale, asa ca trebuia sa aveti in vedere acest lucru cand discutam.
Cat priveste intrebarea ta, am urmarit anchetele in cazu