Noul contract colectiv de muncă interzice angajaţilor Autorităţii Rutiere Române să aibă legături cu firmele de transport sau cu şcolile de şoferi.
Noile reglementări au produs rumoare şi în cadrul ARR Constanţa, unde însuşi şeful instituţiei, Marian Butnaru, este în paralel un afacerist de succes în domeniul transporturilor.
Concret, personalul ARR nu mai are voie să fie asociat sau să ocupe funcţia de administrator al unor firme de transport şi nici să predea cursuri pentru atestate de transport. Mai mult, nici rudele lor apropiate - soţii, copii, fraţi şi părinţi - nu vor mai avea voie să îndeplinească astfel de funcţii. Noul contract colectiv interzice inspectorilor ARR să predea în centrele de formare profesională, avizate tot de ARR şi în care se efectuează cursurile obligatorii pentru cei care vor să obţină atestate de transport. Contractul colectiv de muncă a fost modificat pe 14 august, însă se pare că va intra în vigoare din octombrie.
Contractul colectiv de muncă a fost modificat pentru a se evita conflictul de interese. Astfel, în ARR nu va mai fi angajată nicio persoană care este administrator sau asociat al unui operator de transport, şcoală de şoferi sau centru de pregătire profesională. Nici inspectorii care predau în institutele de formare a şoferilor nu vor mai putea avea, în paralel, aceste activităţi, ca de altfel, nici rudele lor. În contract nu se specifică termenul de la care se vor aplica noile reguli, însă autorităţile susţin că inspectorii trebuie să-şi lichideze afacerile până pe 1 octombrie.
ARR numără, în prezent, aproximativ 600 de angajaţi. Potrivit statisticilor, peste 10% dintre aceştia au venituri suplimentare din activităţi adiacente domeniului transporturilor.
Patronul Butnaru crede că noul contract este neconstituţional
Revenind la ARR Constanţa, trebuie precizat că Marian Butnaru nu a pri