Cele mai mari 20 de agentii de publicitate au avut, in 2008, o cifra de afaceri cumulata de circa 208 milioane euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante. Cea mai mare crestere a inregistrat-o Ogilvy & Mather, care si-a dublat cifra de afaceri.
Per total, business-urile de publicitate au crescut moderat, unele dintre ele inregistrand scaderi cauzate de mutarile de conturi si de reducerea activitatii unor clienti, la inceputul crizei financiare. Majoritatea agentiilor din clasament ofera strict servicii de creatie si strategie publicitara. O parte din ele includ insa si servicii de planificare si cumparare a spatiului media si sunt marcate ca atare.
Cea mai bogata agentie de publicitate in 2008, dupa cifra de afaceri, a fost Graffiti BBDO, cu rulaje de 17,87 milioane euro si un profit net de 450.000 euro. Fata de 2007, cifra de afaceri a agentiei au scazut cu 5,43 milioane euro. “O categorie extrem de activa in 2007 a fost aproape invizibila in 2008 (pensiile private), iar acest lucru s-a vazut in bugetele investite de unul din clientii nostri, lider in categorie”, a explicat, pentru Wall-Street, Cosmin Radoi, managing director la Graffiti BBDO. Clientul la care se refera este Allianz Tiriac Pensii Private.
Pe pozitia a doua s-a situat Grey Worldwide, care a inregistrat anul trecut afaceri de 17,76 milioane euro, mai putin cu aproape 10 milioane euro decat in anul anterior. Principalul factor al scaderii a fost, potrivit Laurei Tampa, managing director al agentiei, mutarea contului Heineken din portofoliul Grey Worldwide in cel al McCann Erickson, la sfarsitul lui 2007. Profitul agentiei a scazut usor fata de 2007, pana la 660.000 euro.
Agentia Mercury360 Communications a rulat in 2008 bugete de 17,38 milioane euro, la un nivel similar cu cel din anul anterior. Spre deosebire de cele doua agentii din fruntea clasame