Cele două pachete de legi aflate în dezbatere prevăd evaluarea şcolarilor după model vestic. Legile lui Miclea propun obţinerea de opt competenţe cheie de către elevii claselor I-IV. Ministrul Andronescu vrea ca numărul maxim de ore pe săptămână să fie de 20. Citiţi şi:
Potrivit Codului Educaţiei, Bacalaureatul va fi în două etape
Legile Educaţiei se transformă în comisia Andronescu – Miclea
Codul Educaţiei, pus în dezbatere publică
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, s-a întâlnit ieri cu Mircea Miclea, preşedintele Comisiei prezidenţiale pentru educaţie. Cei doi au stabilit că vor căuta soluţiile cele mai bune pentru pachetul legislativ care urmează să fie asumat de Guvern la începutul lui septembrie.
În privinţa claselor primare, cele două versiuni pentru legile educaţiei au şi puncte comune, dar şi diferenţe.
Codul Educaţiei, susţinut de Ecaterina Andronescu, propune ca elevii din clasele I-IV să meargă la şcoală numai dimineaţa, iar în clasa I să fie înscrişi numai copiii care au urmat clasa pregătitoare la grădiniţă.
Un aliniat special din lege se referă la organizarea de programe de tip a doua şansă în vederea promovării claselor I-IV pentru persoane care nu au absolvit învăţământul primar până la vârsta de 14 ani. Elevii de la ciclul primar vor învăţa maximum 20 de ore pe săptămână şi vor fi evaluaţi în continuare prin calificative.
La sfârşitul claselor primare va avea loc o evaluare naţională a cunoştinţelor, prin teste internaţionale standardizate. Testările vor urmări performanţa în competenţele generale şi specifice formate pe parcursul anilor de studiu.
„Evaluările facilitează învăţarea“
Potrivit legilor lui Miclea, evaluarea elevilor de la „primar“ trebuie făcută la finalul clasei a II-a, când elevii vor fi testaţi la scris-