Tânărul a reuşit ca dintr-un Oltcit descompus să facă o maşină nouă. Deşi are în garaj un autoturism mult mai performant, vrea ca Oltcitul să devină maşina sa de weekend. Profil
Născut: 10 decembrie 1979, Zărneşti
Studii: Facultatea de Inginerie electrică şi ştiinţa calculatoarelor, Univeristatea Transilvania Braşov
Profesie: Inginer
Familie: Căsătorit, fără copii
Ştefan Scorţea a fost pasionat, de mic, de maşini, electronică şi mecanică, pasiune pe care a moştenit-o de la tatăl său. „ Părinţii m-au încurajat mereu şi la vârsta de 13 ani făceam sisteme audio. Mi-am transformat camera într-o mini discotecă. La 18 ani, mi-am cumpărat prima maşină: un Oltcit. Am schimbat două astfel de maşini, până când am ajuns la a treia, Oltcitul pe care îl am acum în garaj. L-am cumpărat în 2003. Mi-a plăcut foarte mult această maşină, chiar dacă este fabricată în 1983“ , povesteşte tânărul.
Ştefan a fost atât de încântat de autoturism încât a decis să intre într-o comunitate a pasionaţilor de Oltcituri. „ Am făcut schimburi de opinii şi am cunoscut alţi împătimiţi ai acestei mărci. Apoi, m-am gândit să îi aduc nişte îmbunătăţiri şi astfel am implementat o injecţie monopunct. Maşina nu mai e pe carburaţie, ci pe injecţie, ceea ce înseamnă că îi scade consumul cu 15-20% ”, spune zărneşteanul. A reuşit să modifice motorul, astfel încât a puterea maşinii a crescut de la 60 la 90 de cai putere.
O maşină nouă
Ştefan Scorţea spune că a muncit foarte mult la inovaţia lui. De mai bine de un an s-a închis în garaj şi şi-a dedicat tot timpul liber bătrânului Oltcit. „ Toate componentele necesare le-am obţinut pe rând. Investiţia pentru injecţie nu a fost mare, m-a costat în jur de 6-7 milioane. După ce am testat-o, am postat-o pe internet, pe site-urile de profil. Opiniile au fost împărţit