Finalul actualului deceniu marchează debutul unei noi ere în cinematografie. Marii jucători din arena internaţională a filmului îmbrăţişează cu mult entuziasm cinematografia 3D şi încep să întrevadă în proiecţia tridimensională găselniţa ideală pentru impulsionarea industriei de profil. Unele voci s-au grăbit să proclame „revoluţia 3D“, similară ca impact „revoluţiei cromatice“ de acum 60 de ani, când filmele au devenit „full color“.
Tehnologia 3D este percepută ca o soluţie salvatoare pentru cinematografia modernă, oarecum împotmolită în propriile sale limitări şi clişee. Necesitatea unei noi abordări este cu atât mai stringentă cu cât „marile ecrane“ se resimt din cauza expansiunii facilităţilor care aduc „entertainment“- ul la domiciliu - sistemele home cinema, internetul şi jocurile PC.
Drept urmare, toţi regizorii, producătorii şi studiourile care se respectă au în proiect sau măcar în intenţie producţii 3D, menite să atragă publicul noului mileniu.
După tatonările cu peliculele de animaţie – gen „Coraline“, „Monsters vs. Aliens“, „Fly Me to the Moon“ – următorul val preconizează lung metraje, documentare şi concerte. Nu întâmplător, James Cameron a anunţat că lucrează la transpunerea în format 3D a capodoperei sale, filmul „Titanic“ (1997).
Urmăreşte aventurile 3D ale micuţei Coraline
Intenţii similare au exprimat şi producătorii Peter Jackson pentru trilogia „Stăpânul inelelor“ sau George Lucas pentru seria „Star Wars“.
Tridimensionalizarea nu se rezumă doar la resuscitarea unor francize de succes. Cameron are în pregătire şi „Avatar“, o producţie 3D ambiţioasă şi extrem de costisitoare despre confruntarea dintre oameni şi extratereştri, iar Steven Spielberg lucrează la trilogia 3D „Aventurile lui Tintin“, personaj de benzi desenate „originar“ din Belgia.