Cifra de afaceri cumulata a celor mai mari 10 agentii de media in 2008 a fost de circa 440 milioane euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante, si reprezinta aproape 75% din intreaga piata de media, estimata la 593 milioane euro.
Principalele agentii de media au raportat si anul trecut cresteri de doua cifre ale rulajelor. Marjele de profit au variat intre 1-3%, cu mici exceptii.
Universal McCann a rulat anul trecut bugete de circa 70 milioane euro, potrivit lui Mihai Trandafir, managing director al agentiei. Pe site-ul Ministerului de Finante, B.V. McCann Erickson, entitate ce include agentia de media Universal McCann si agentia de publicitate McCann Erickson, apare cu o cifra de afaceri de 75,6 milioane euro si un profit de 1,9 milioane euro. Cifra de afaceri reala este, potrivit explicatiilor agentiei, de 83 milioane euro, diferenta pana la cifra publicata pe Ministerul de Finante fiind data de contracte in trei parti, mai exact de plati facute de clienti direct catre furnizori Universal McCann.
In 2007, Universal McCann a inregistrat afaceri de circa 52 milioane euro, plasandu-se pe pozitia a doua, dupa Zenith Media, care a rulat bugete de 54,5 milioane euro.
Cifra de afaceri a Zenith Media a crescut in 2008 pana la 62,6 milioane euro, insa profitul a scazut cu aproape jumatate de milion de euro, pana la 1,7 milioane euro.
Si Media Direction a raportat o crestere insemnata a cifrei de afaceri, de 32,5%, si o dublare a profitului, pana la 1,2 milioane euro. Cea mai spectaculoasa crestere a avut-o insa Mindshare, care si-a dublat cifra de afaceri, la 49,6 milioane euro.
Initiative, care s-a situat in 2007 pe pozitia a treia in topul agentiilor a coborat doua locuri, in ciuda unei cresteri de circa 8% a cifrei de afaceri. Starcom MediaVest a urcat doua pozitii, odata cu avansul de 54,3% al rulajelor. @N