Italienii şi-au reconfirmat interesul pentru preluarea societăţii, însă numai în anumite condiţii. După ce procesul de privatizare a fost anulat, speculaţiile au început să curgă. Preşedintele CA, protagonistul din scandalul „Desintco“, şi-a dat demisia din minister.
Speculaţiile privind adevăratul motiv pentru care italienii de la Alenia Aeronautica nu au preluat Avioane Craiova SA au început să reapară, după ce negocierile de privatizare au eşuat. La sfârşitul lunii iulie, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) anunţa că „solicitările cuprinse în oferta Alenia Aeronautica exced cadrul legal în vigoare în materie de privatizare, precum şi prevederile dosarului de prezentare“. În consecinţă, a anunţat că schimbă „strategia“ de privatizare „în regim de maximă urgenţă“.
Se împlineşte o lună de la acest anunţ şi singurele măsuri constau într-un plan de restructurare prin concedierea a 300 de salariaţi şi vânzarea unor active. Ieri, ediţia românească a revistei Forbes, citată de Adevărul, susţinea că eşecul privatizării Avioane SA nu surprinde pe nimeni, atâta timp cât oferta italienilor depindea de intenţiile statului român de a cumpăra avioane multirol. După cum se ştie, statul român intenţiona să cheltuiască 3,5 miliarde de euro pe 48 de avioane de luptă, iar Alenia Aeronautica era înscrisă în cursă ca participant la realizarea avioanelor Eurofighter Typhoon. Din cauza crizei, proiectul a încremenit la nivelul anului trecut, iar italienii trebuia să se retragă onorabil din afacerea Avioane SA - susţine Adevărul. În consecinţă, a cerut anularea de către statul român a datoriilor de nouă milioane de euro şi preluarea de către acesta a cheltuielilor de disponibilizare a salariaţilor, ceea ce a forţat AVAS să anuleze privatizarea.
„În lipsa contractului de 3,5 miliarde de euro pentru achiziţia avioanelor de luptă, producătorul cr