Singura facilitate care mai poate fi oferită cumpărătorilor este reducerea preţului la apartamente şi vile. Odată cu criza economică, vânzările din sectorul imobiliar au scăzut dramatic. Managerii au elaborat o serie de strategii de atragere a clienţilor.
Un prim pas al dezvoltatorilor imobiliari constănţeni, încă de la sfârşitul anului 2008, a fost reducerea preţurilor la apartamentele vândute. Din păcate, strategia nu a ţinut prea mult. Dona SRL a construit complexul rezidenţial Mamaia Sat, iar oferta suplimentară pentru cumpărători, încă de dinaintea crizei, a fost includerea locului de parcare în preţul apartamentului.
„Am încercat să oferim o maşină, dar cumpărătorii au refuzat, aşa că am scăzut contravaloarea autovehiculului din preţul apartamentului“, a declarat Claudiu Pătraşcu, manager de vânzări la Dona SRL Constanţa. „Am ajuns să reducem preţurile până la cel mai jos nivel. Nu mai avem de unde să reducem“, a mai spus el. Preţul pe metrul pătrat variază între 700 şi 900 de euro în funcţie de dotări, preţul fiind, în medie, cu 200 de euro mai mic decât înainte de izbucnirea crizei financiare. Preţuri înjumătăţite Aceeaşi strategie de marketing a aplicat-o şi dezvoltatorul Max Prodexim din Constanţa. „Noi am avut prins în ofertă şi centrala pe gaze, aşa că am preferat să mai reducem din preţuri. În momentul de faţă am scăzut costul unui apartament cu 30 - 40 la sută, iar de la începutul anului am vândut cam 20 de apartamente“, a declarat Alexandru Chirion, agent de vânzări. Facilităţi la plată La complexul rezidenţial Casa del Mar, din Eforie Nord, locul de parcare era oricum gratuit, de dinainte de izbucnirea crizei. „Am preferat să oferim facilităţi de plată. De exemplu oferim posibilitatea plăţii unui avans de 50 la sută din sumă, restul urmând să fie plătit în 36 de rate lunare“, a declarat reprezentantul dezvoltatorului, Gabriel Baj