Grupul Rompetrol, controlat de compania de stat din Kazahstan, KazMunaiGaz, a inaugurat ieri primele două benzinării sub un nou brand -Litro.
Staţiile sunt situate pe Autostrada Soarelui, la kilometrul 139, investiţia ridicându-se la şapte milioane de dolari. Compania va mai inaugura, până la finele lui octombrie, şi staţiile de la kilometrul 88 de pe aceeaşi autostradă sub acelaşi brand. Costurile se ridică în acest caz la şase milioane de dolari. Benzinăria dispune de restaurant şi spălătorieauto, iarlogo-ultradiţionalal Rompetrol a fost înlocuit cu unul nou, reprezentând o picătură. „Litro reprezintă un concept de staţie premium, este un brand nou din portofoliul Rompetrol. Proiectul a fost iniţiat în august 2007”, a declarat Saduokas Meralyiev, director general al grupului Rompetrol.
Potrivit oficialilor companiei petroliere, noul brand va fi extins la nivel internaţional. Pe piaţa locală, acesta va coexista cu brandul Rompetrol. Oficialii grupului au precizat că nu toate benzinăriile noi vor purta numele Litro, dar o parte dintre staţiile Rompetrol care vor fi modernizate vor fi rebranduite în Litro.
În ceea ce priveste vânzările estimate la benzinariile de pe autostrada, Titov Buzescu, global retail director al grupului, apreciază că acestea vor fi cu cel puţin 50% mai mari vara decât vânzarile medii pe staţiile Rompetrol, iar iarna, similare. Rompetrol este al doilea operator ca mărime pe piaţa locală de distribuţie a carburanţilor cu circa 460 de staţii, după Petrom, care are peste 550. Pe al treilea loc se află Lukoil cu aproximativ 300 de benzinării.