Televiziunile isi dramuiesc cu mai mare atentie bugetele de productie pentru toamna lui 2009, atitudine care ar putea aduce o scadere de pana la 50% a pietei caselor de productie independente. In decor apar totusi proiecte ambitioase, cu bugete de milioane de euro.
Echilibrul intre cost-calitate-venituri este aspectul asupra caruia se concentreaza televiziunile in aceasta perioada, cand grilele de toamna vor contura o piata a bugetelor TV care a scazut cu circa 30% in primul semestru. “Anul acesta, acest echilibru a fost destul de precar si de aceea situatia a necesitat o analiza mai atenta pentru ca veniturile sa fie cele scontate”, explica Veronica Sorescu Deputy Managing Director PrimaTV.
Deoarece dispun de venituri din publicitate mai mici decat in alti ani, televiziunile vor fi nevoite sa reduca din costuri. Cum productiile locale sunt mai scumpe decat filmele din import, piata caselor de productie va fi prima afectata de economiile televiziunilor.
“Televiziunile vor risca mai putin si vor tine in grila doar produsele performante. Se contracteaza mai putine productii si un numar mai mic de episoade”, spune Bogdan Nicolescu, Senior Executive Producer la Zucchero Media, casa de productie care a creat emisiuni ca “Mondenii”, “Super Nanny” sau “Schimb de mame”. Nicolescu estimeaza ca piata caselor de productie va scadea cu 50% anul acesta. Procentul rezuma atmosfera din piata: “Criza de lichiditati. Investitii putine. Scaderi de salariu. Disponibilizari”.
“Din pacate criza financiara se resimte si in industria noastra, pentru ca pana in acest moment multe din televiziunile de top nu au mai anuntat pentru grila de toamna lansarea de productii noi, spectaculoase si cu investitii substantiale”, observa Pavel Stanchev, CEO Kanal D. Pe de alta parte, postul pe care il conduce pregateste lansarea unui reality-show de proportii, al carui buget de