Executiv coaching-ul castiga teren peste ocean, unde clientii – persoane private sau companii – dau buzna pentru a primi consiliere de recesiune, critica pentru succesul afacerii in vremuri economice tulburi, scrie cotidianul de business Wall Street Journal.
Executive coaching-ul - serviciu de consiliere destinat managerilor care vor sa atinga anumite tinte de business - determina oamenii din companii care detin puterea sa scoata mii de euro din buzunar pentru a deveni mai competitivi.
Pentru specialistii solicitati de companii, onorariul pe ora se ridica la aproximativ 300 de dolari. Insa, pe langa contractele incheiate cu companiile, specialistii in executive coaching raporteaza o crestere a numarului de solicitari de la persoanele fizice, care solicita consiliere one on one (sedinta individuala), sperand in catalizarea sanselor de a obtine un nou job.
Eric Chaffin, managing partner-ul unei firme de avocatura new-yorkeze, a platit din buzunarul sau un specialist in coaching inca din anul 2003. “Intr-o economie care aluneca pe o panta descendenta, este esential sa ai pe cineva care sa te consilieze. In loc de 10 clienti vei avea cinci. Trebuie sa te adaptezi la o astfel de situatie, sustine Chaffin.
Specialistii in executive coaching raporteaza o dublare a contractelor incheiate cu persoane fizice, care prefera sa programeze sedinte lunare, fata de corporatii care au un program trimestrial de coaching.
Managerii companiilor vin la sesiunile de coaching in principal pentru a cauta solutii in ceea ce priveste disponibilizarea eficienta, retentia talentelor si motivarea personalului ramas in companie. Reprezentantul Pricewaterhouse Coopers din Washington sustine ca primeste un numar crescut de solicitari pentru referinte cand vine vorba de cautarea unei companii care sa ofere servicii de coaching.
Piata de coaching – life, executive