România este un stat cu un mare potenţial turistic. Dar cine riscă să îşi strice maşina prin hârtoapele din drumurile noastre sau să facă slalom printre câini şi cai? Sursa: www.autobahn-online.deSursa: www.autobahn-online.deSursa: www.autobahn-online.deSursa: www.autobahn-online.de
1 /.
Nici investitorii nu sunt mulţumiţi de starea drumurilor, căci de autostrăzi nu putem vorbi, dacă vedem ce au reuşit să facă alte state. România a reuşit să obţină acreditarea Autorităţii de Management (AM) pentru Programul Operaţional Sectorial Transport (POS-T) de abia pe 20 august 2009. POS-T a fost aprobat în anul 2007, dar Autoritatea de Management nu a fost acreditată în acel an, deşi acest demers trebuia să fie iniţiat la scurt timp după aprobare. Explicaţia pentru întârzieri este postată pe pagina de internet a Ministerului.
“În anul 2008, Comisia Europeană a transmis Ministerului Transporturilor avertismente repetate pentru a asigura sistemele de gestionare şi control al Autorităţii de Management, însă nu au fost luate măsurile efective în acest sens, nici la nivelul MTI, nici al instituţiilor beneficiare, respectiv CNADNR şi CFR SA”, se precizează în documentul citat.
Tot pe site se precizează că primele plăţi intermediare pentru proiectele finanţate în cadrul acestui program vor putea fi efectuate în luna august. Astăzi, pe site, nu era nicio referire la astfel de plăţi.
Tunuri pe autostradă
În luna martie a acestui an, EVZ v-a prezentat paşii prin care o companie deţinută de magnatul Cristian Burci a devenit proprietara a 54 de hectare de teren care se suprapun perfect pe un tronson strategic din traseul noii autostrăzi Bucureşti – Braşov. Burci a fost ajutat de senatorul PSD Miron Mitrea şi de socrul ziaristului Sorin Roşca Stănescu.
“Afacerea” a fost aranjată încă din vremea în care Miron Mi