La ora 10:22, pe situl de internet Bafa scria: "Din pacate, nu mai avem la dispozitie mijloace pentru premiul de mediu". Portalul apartine Oficiului federal pentru economie si controlul exportului si acolo se puteau trimite online cererile in cadrul programului Rabla nemtesc. 3,7 milioane de masini au vandut anul acesta comerciantii de automobile din Germania (cu peste 20% mai mult ca de obicei) absorbind economiile cetatenilor speriati de criza, periclitand vanzarile altor branse de larg consum si adapand "calul electoral" al parlamentarelor din 27 septembrie.
Ritmul in care s-au depus cereri in ultimele zile a fost asemanator cu cel al unei loterii care se inchide: luni dupa-amiaza mai erau bani pentru 37.656 de cereri. Marti seara, pentru 4.809. Miercuri dimineata, 4.382 de fericiti puteau inca sa primeasca 2.500 de euro "premiu de mediu" de la statul german, pentru achizitionarea unei masini noi, in schimbul uneia mai vechi de noua ani.
La ora 10:00, mai era loc pentru 568 de cereri, iar la ora 10:27, presedintele Bafa, Arnold Wallraff, anunta triumfator "Tocmai am primit ultima cerere". Cu toate acestea, loteria continua, probabil in toata luna electorala septembrie. Cei interesati se pot inscrie pe o lista de asteptare, in cazul ca unele cereri anterioare sunt refuzate. Joi, Bafa mai preia 15.000 de cereri, "just in case".
Bani de la stat pentru iubita din garaj
La inceputul anului, cand industria automobilelor, 'talpa economiei germane', si toti furnizorii acesteia suferisera un recul de cca 30%, guvernul (in speta Ministerul Economiei, al Finantelor, cu 'binecuvantarea' cancelarului Merkel) au gasit formula magica de revigorare a bransei, in programul "Premiu de mediu", popular numit Rabla. 1,6 miliarde de euro bani publici urmau sa subventioneze achizitia de masini noi si casarea celor mai vechi de noua ani. @N