Cotidienele nationale au avut vanzari mai slabe in primul semestru din 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit datelor publicate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Singurele publicatii pe crestere au fost cele ale Adevarul Holding si ziarele de business.
Sustinute de investitii masive in publicitate si de inserturi cu carti si filme, Adevarul si Click!, ziarele trustului Adevarul Holding, au inregistrat cele mai mari cresteri dintre cotidienele nationale. Astfel, Adevarul si-a triplat vanzarile in primul semestru, de la 26.500 de exemplare pe editie la 95.700. Si tabloidul Click! a inregistrat o crestere importanta, depasind pentru prima oara Libertatea in topul celor mai bine vandute ziare din Romania.
Celelalte doua tabloide, Libertatea si Can Can, au scazut cu 37.000 respectiv 2.000 de exemplare pe editie. Ziarele sportive au pierdut si ele cititori, vanzarile Gazeta Sporturilor si Pro Sport contractandu-se cu aproximativ 30%.
Cotidienele quality (cu exceptia Adevarul) au scazut in linie, cu variatii cuprinse intre minus 2.000 de exemplare - Jurnalul National - si minus 15.600 - Evenimentul zilei. Cotidianul si Gandul au pierdut fiecare cate 10.000 de cumparatori.
O evolutie buna au avut ziarele de business Ziarul Financiar si Business Standard, cel din urma inregistrand o crestere de peste 60%.
Ianuarie-iunie 2009Variatia fata de ianuarie-iunie 2008Click!212.700+90.200Libertatea195.400-37.400Adevarul95.700+69.100CanCan90.800-2.000Gazeta Sporturilor67.100-33.800Jurnalul National64.500-2.000Romania libera48.800-5.400Pro Sport40.800-16.400Evenimentul zilei36.300-15.600Gandul16.100-9.800Ziarul Financiar15.800+100Ziua12.000-3.500Cotidianul11.500-9.500Business Standard11.000+4.300
Sursa: BRAT