Colegii cu chef de vorbă, soneria enervantă a telefoanelor şi întreg zgomotul de fundal caracteristic unui birou te distrag de la munca ta? Iată câteva trucuri care îţi vor fi de folos. Este practic imposibil să reuşeşti să te concentrezi dacă nevoile tale primare (hrană, hidratare şi odihnă) nu au fost satisfăcute. De aceea, este esenţială respectarea igienei de viaţă: dormi cel puţin opt ore pe noapte, mănâncă sănătos, respectă cele trei mese principale şi cele două gustări zilnice şi fă mişcare de cel puţin trei ori pe săptămână, ca să-ţi oxigenezi creierul.
Fă-ţi o listă de priorităţi
De cele mai multe ori, îndeplinirea sarcinilor de serviciu este însoţită de stres. Unele persoane se stresează atât de tare, încât nu se mai pot concentra câtuşi de puţin. Specialiştii recomandă ca, în locul agitaţiei inutile, să ne facem o listă de priorităţi. Astfel, dimineaţa este bine să rezolvăm sarcinile dificile, deoarece nivelul de atenţie este mai ridicat, fiind odihniţi.
Este bine ca activităţile să fie împărţite astfel încât să lucrăm timp de 20-40 de minute (perioadă în care ne putem concentra la niveluri maxime), iar apoi să facem o pauză scurtă. Atenţie însă, pauzele accidentale, cauzate de întreruperile colegilor, nu fac decât să-ţi distragă atenţia de la lucru pentru câteva secunde. În urma acestor întreruperi, creierul tău are nevoie de câteva minute pentru a redobândi nivelul iniţial de concentrare.
Aşa că obişnuieşte-i să nu te deranjeze decât dacă există probleme urgente. Specialiştii îţi mai recomandă să nu începi o altă sarcină înainte de a o termina pe cea începută. Pentru aceasta, motivează-te să termini tot ce ai început recompensându-te la sfârşitul fiecărei activităţi: vorbeşte cu un prieten, mergi la o cafea cu colegii, fie la masă. Nu este indicat însă să lucrezi în pauza de masă. Acordă-ţi cât