În august, traficul rutier între Bucureşti şi Sinaia a scăzut cu 2% faţă de aceeaşi lună din anul trecut. Cea mai mare aglomeraţie pe DN 1 a fost înregistrată într-o sâmbătă, la 1 iulie 2009. Atunci au trecut pe ambele sensuri 50.737 de autovehicule. DN 1 este considerat un drum naţional reprezentativ pentru circulaţia din România. Datorită sistemului de supraveghere video, tronsonul Bucureşti – Sinaia este singurul din ţară pe care pot fi făcute măsurători de trafic cu exactitate.
Numărul autovehiculelor care au circulat pe porţiunea monitorizată a crescut, în medie, cu 4 la sută în primele opt luni din 2009 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2008, traficul rutier crescuse cu 11,5 la sută în comparaţie cu anul 2007. Specialiştii susţin că diferenţa de procente este cauzată de impactul crizei economice în domeniul transporturilor.
Creşterea cu 4 la sută a traficului pe segmentul Bucureşti – Sinaia este atipică dacă o raportăm la consumul de carburanţi, care a scăzut, în primele opt luni din 2009, cu aproximativ 10%. Singura explicaţie ar fi că traficul rutier greu a scăzut din cauza crizei economice, crescând însă numărul autoturismelor.
Spre exemplu, un camion de 7,5 tone consumă, în medie, aproximativ 50 de litri la 100 de kilometri, adică aproape cât şase Dacii Logan. Conform datelor transmise de Direcţia Poliţiei Rutiere, cea mai aglomerată lună din 2009 a fost iunie, cu peste 1,2 milioane de vehicule, în creştere cu 6,6% faţă de anul trecut. Cea mai mare creştere a fost consemnată în februarie, cu 15,2% în comparaţie cu aceeaşi lună din 2008.
Record
Cea mai aglomerată zi din istoria DN 1 a fost la 11 iulie 2009, într-o sâmbătă, când pe tronsonul Bucureşti – Sinaia au circulat 50.737 de autovehicule pe ambele sensuri. De altfel, statistica arată că cea mai mare îmbulzeală pe aceas